• Mutlaka not alın!

    Mutlaka not alın!

    22 Ocak 2015
    Banka, operatör gibi sözleşme ya da sesli kayıt sistemi ile yapılan anlaşmalarınızı mutlaka telefon görüşmeleriniz esnasında not almakta fayda var.

     
    | Devamı
     

    Şimdi size hem bir banka ile hem de telefon operatörü ile sözleşme yaptığım halde aleyhime işlem yapılmasının ve bu görüşmeyi benim de not etmemdeki faydasını anlatacağım.
      
    Türkiye’nin en eski bankalarından bir tanesinde hesabım olması hasebiyle internet bankacılığını kullandığım esnada detayı, ayrıntısı belli olmayan bir miktar borcumun olduğu gördüm. Ne kadar irdelediysem, borç detayına ulaşamadım. Müşteri hizmetlerini aradım. O esnada klasik banka ve bazı kurumlarda olan konuşmalar kalite standartları gereği kayıt altına alındığını banttan dinleyip, ardından müşteri hizmetlerine bağlandım. Şu anda internet bankacılığı kullandığımı, hesabımda ismi, detayı olmayan bir borcun olduğunu, bu borcun ne olduğunu sordum. Karşımdaki hanım efendi bu borcun yıllık bir kereye mahsus kart aidatı olduğunu söyledi. Banka ödemelerime kendi çapımda o kadar dikkat ederim ki! Hiçbir borcumun asgarisini değil, tamamını ödeyip bir kuruş faize vesile olmamak için son ödeme tarihimi de beklemeden, hesap kesim tarihinin bir sonraki gün, dönem sonu borcumu yine internetten ödeyen birisiyim. Üstelik aynı bankaya da yıllık kart aidatı vermemek için iki tane de faturayı otomatik ödemeye vermiştim. Telefondaki hanım efendiye borcumun asgarisini değil, tamamını ödediğimi, yıllık kart aidatı da vermemek için iki tane faturalarımı otomatik ödemeye verdiğimi ve bunu zamanında yine aynı bankanın müşteri hizmetleri aracılığı ile yaptığımı söyledim. 

    Ardından bayanın adını ve soyadını sordum. Hanım efendi neden sorduğumu sormadı ama o hissini aldım. Bu tür görüşmeleri benim de tarihi, günü ve dakikası dahil not aldığımı kendisine söyleyince, talep edersem geri ödeyebileceklerini söyledi. Geri ödemek ne demek hemen hesabıma geçilmesini istiyorum dedim. Hemen parayı hesabıma geçtiler. Ardından otomatik ödeme talimatı olduğu halde neden kart aidatı aldıklarını, bir bankanın sistemi bu işlemi filtrelemeyecek kadar geri mi olduğunu sorduğumda, bayandan aldığım cevaba bakın. “ONU BEN BİLMİYORUM” Dedi. Hanım efendi siz şuanda çalıştığınız bir bankanın müşteri hizmetini veren bir sıfatla ben sizi arıyorum. Onu ben bilmiyorum nasıl bir cevaptır dedikten sonra eee, ııı lara geçildi. Tabi bu eee, ııı’ ların en büyük etkisi o anda konuşmaları benim tarihi, günü, dakikası ve görüşmeyi kiminle yaptığımı not alıp bankanın kayıt sistemine işletmekti aslında.  

    Yine bir operatör ile sms ve dakika paketi olan bir kampanya ya dahil olmak istediğimi telefon aracılığı ile müşteri hizmetlerine arayıp söyledim. (KONUŞMALAR NOT EDİLİYOR) Aradan zaman geçti tarafıma bir fatura geldi. Aldığım paketle hiç alakası yok. Fatura uçmuş gitmiş. Yine tarifeye geçiş esnasında aldığım notu bulup, kiminle ne zaman hangi dakikalar arasında görüştüğümü hazırlayıp yine aynı operatörün müşteri hizmetlerini aradım. İlk olarak faturanın neden kabarık olduğunu sordum. MÜŞTERİ HİZMETİ VEREN ŞAHIS (!) bana sms den kaynaklandığını söyledi. Ben de dedim ki ama ben sms ve her yöne şu kadar dakikası olan tarifeyi seçtim dedim. Bana imzaladığım sözleşmede öyle olmadığını söyledi. Ben de telefonda karşımda olan kişiye sizin tamamen yazılardan olan 8-10-12 sayfalık (ufacık yazılar ile insanları okumasın diye yazdığınız ) sözleşmenizi baştan sonuna kadar kim okuyor. Herkes bilgi alıp imza atarak işlemi bitiriyorlar dedim. Karşıdaki kişiyi bu da ikna etmedi. Efendim siz buna imza atmışsınız dediler. 

    Ben de o zaman şu tarihte, şu dakikalar arasında şu isimdeki kişi ile telefon görüşmemiz var. Hani sizi aradığımızda “KONUŞMALAR KALİTE STANDARTLARI GEREĞİ KAYIT ALTINA ALINIR” diyorsunuz ya o konuşmayı ben zamanında not almıştım. O tarihteki, falanca kişi ile yaptığım telefon görüşmesini tarafınızdan dinlenmesini istiyorum, dediğimde bir duraklama yaşandı. Sonra efendim biz bir araştırıp daha sonra size geri dönelim dediler. Tamam deyip telefonu kapattık. Birkaç gün sonra telefonuma bir mesaj geldi. Geçen ayki faturanızın tamamı müşteri memnuniyeti kazanmak için operatörümüz tarafından ödenmiş olup, aynı tarifeyi bu ayda operatörümüz müşteri memnuniyetinden dolayı kendi tarafından ödeyecektir. Mesajı geldi.

    Demem o dur ki bu tür konuşmalarınızı not almanızda mutlaka, ama mutlaka saklamanızda fayda var. Mutlaka lehinize iş yapacaksınız. Yoksa siz de mağdurlar kategorisine girenlerden olursunuz. Saygı ve hürmetlerimle… 

    Kaynak :
    Bu Makale 957 defa okunmuştur.
 
Yorum Ekleyin
Başlık: *
Yorum:
Güvenlik Kodu:
 


Haberleri RSS Beslemeleri ile takip edebilirsiniz.