• Sahurda sağlıklı beslenmenin 6 yolu

    Sahurda sağlıklı beslenmenin 6 yolu

    23 Haziran 2015
    Ramazanın yaz aylarına denk gelmesinden ötürü özellikle yediklerinize ve içtiklerinize dikkat etmeniz gerekiyor.

     
    | Devamı

    Sıcak havalarda tutacağımız orucun kötü bir kabusa dönüşmemesi için özellikle sahura kalkmamızda fayda var. Ama sahura kalkınca da yediklerimize dikkat etmezsek daha kötü bir gün bizleri bekliyor olabilir.
    Bu yüzden sahurda hafif ürünler yemeyi tercih edin.

    Ramazanı rahat geçirmeniz için uzmanların önerilerini sizler için derlerdik..

    İşte sizler için hazırladığımız 6 sahur önerisi:

    1. Süt, yoğurt, peynir: Süt ürünlerinde var olan besinler özellikle beynimizin ihtiyacı olan enerjiyi sağlıyor.

    2. Çorba, sebze ya da çok hafif kuru baklagillerden: Çorba ve sebze gibi ürünler vücudunuzun daha hafif kalmasını sağlar.

    3. Yumurta: Kaynatılmış yumurta veya köy tereyağıyla yapılmış menemen yiyebilirsiniz.

    4. Doğal yağlı yemekler: Köy tereyağı, sızma zeytinyağı ile yapılan yemekler sayesinde gün boyu daha diri ve enerjili olabilirsiniz. Ayrıca tereyağı ve zeytinyağı daha az susamanıza neden oluyor.

    5. Şekersiz çay: Sahurda yediğimiz yiyeceklerin yanında limonlu yada limonsuz şekersiz çay içebilirsiniz.

    6. Kuruyemiş: Bolca ceviz, fındık, fıstık gibi kuruyemişler daha enerjili olmanızı sağlayabilir.

    Sahurda bu yiyeceklerden uzak durun! 

    Sahurda ekmek, simit, börek gibi hamurlu ürünlerden, şekerli içeceklerden ve sağlık açısından yararlı olmasına rağmen reçel, bal gibi yiyeceklerden uzak durmanız gerekiyor.

    Bu Haber 1067 defa okunmuştur.
 
Yorum Ekleyin
Başlık: *
Yorum:
Güvenlik Kodu:
 


Haberleri RSS Beslemeleri ile takip edebilirsiniz.